شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

انتقاد شدید تحلیلگر فلسطینی از حکام جهان عرب/ سرانی که فقط اجساد فلسطینی ها را شمارش می‎کنند

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری معا، "ناصر اللحام" تاکید کرد: ما در جهان عرب در یک جنگ تمام عیار فرورفته‎ایم و هر روز هزاران کشته و صدها میلیون دلار خسارات اقتصادی را تجربه می‎کنیم. کار به جایی رسیده است که یک گروه، گروه دیگر را به جرم وابستگی به یک مذهب ذبح می‎کنند.

وی در ادامه تاکید می‎کند: این جنگ خونین در آینده سنگین تر و ویران کننده تر خواهد شد و ارتش‎های عربی در حالی در برابر هم صف آرایی می‎کنند که اسرائیل تلاش می‎کند به یکی از آن طرف‎ها در برابر دیگری کمک کند و در مقابل در سرزمین اشغال شده فلسطین خنجرش را هرچه بیشتر در پشت ملت فلسطین فرو کند.

اللحام در ادامه می‌نویسد: ما هم اکنون شاهد چه هستیم؟ یمن به یک بشکه باروت تبدیل شده است، عربستان به جایگاهی برای پرتاب موشک و برخاستن جنگنده‎ها، قطر و کویت به انبارهای تسلیحاتی، امارات به اتاق برنامه ریزی و فرماندهی جنگ، عراق در حال سوختن در آتش ناآرامی‎، سوریه در حال انفجار در یک جنگ خانمان سوز، مصر بی بهره از ساختارهای اولیه یک کشور است و وضعیت سودان، لیبی و مغرب هم تعریفی ندارد.

تحلیلگر فلسطینی تاکید می‎کند: در این شرایط است که انتفاضه فلسطین همچنان جریان دارد و سران عربی فقط به شمارش اجساد و پیکر شهدا می‎پردازند. روزهای آینده برای فلسطین روزهای سخت تری است و باید منتظر شرایط اسفناک تر جهان عرب باشیم. در این شرایط فلسطین به کشورها و حکومت‎های صادق و راستگو نیاز دارد تا بی پناه در صحرای ناامیدی‎ها نمانیم.

آن گونه که نزار قبانی شاعر برجسته عرب سروده‎ای با این مضمون دارد:  وطن یکپارچه و بزرگ عربی افتضاح به بار آورده، همه جای پر از ایست بازرسی، پادگان نظامی و سگهای پلیس شده... در جهان عرب همه  یا گوسفند ذبح شده و یا حاکم قصاب و خونریزند...آری حکایت شرف بزرگ عربی ، سرابی بیش نبود!

تمام/م.ت/


| شناسه مطلب: 213193







  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.